نگهداری از مبل به گونه ای که پس از گذشت زمانی همچنان سالم و تمیز بماند بسیار اهمیت دارد. با توجه به قیمت مبلمان بهتر است روش های سالم نگه داشتن مبلمان را بیاموزیم.  برای مراقبت و نگهداری از مبلمان بایستی از تمیز کردن آن مطلع باشیم.  مبلمان به دلیل اینکه بیشتر از سایر وسایل مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر  در معرض خراب شدن و کثیف شدن قرار می گیرند. باید به گونه ای اصول تمیز کردن مبلمان را بیاموزیم که کمترین آسیبی به پارچه  و چوب مبل وارد نشود. این نکته را در نظر بگیرید که به محض اینکه لکه ای روی مبل و یا روکش آن ایجاد شد آن را تمیز کنید تا لکه ماندگار نشود و به راحتی تمیز شود. برای اینکه بدانیم چگونه از مبلمان مراقبت کنیم بهتر است اول اطلاعاتی در مورد چگونگی تمیز کاری مبلمان به دست آوریم.

چگونه مبلمان را تمیز نگهداریم؟

با کمی گلیسیرین می توانید به راحتی روی سطح چوبی لایه محافظ ایجاد کنید و آن را براق نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه گلیسیرین را بر روی قسمت چوبی بزنید با پارچه ای نرم به همراه آب و صابون قسمت چوبی را تمیز کنید. توجه داشته باشید که سریع پارچه ای دیگر را برای خشک کردن قسمت چوبی در دست داشته باشید. به محض خشک شدن کامل می توانید گلیسیرین روی آن بزنید.

قبل از اینکه شروع به تمیز کاری مبلمان کنید حتما مبلمان را جاروبرقی بکشید تا گرد و خاک درون آن بیرون بیاید. سپس با یک برس کوچک مو و پرزهای روی آن را تمیز کنید سپس قسمت های چوبی و پارچه ای را به ترتیب تمیز نمایید.

از کشیدن شامپو فرش روی مبل خودداری کنید. تشکچه های مبلمان را  با دست بشویید. اگر دوست ندارید روی مبلمان خود روکش بکشید می توانید فقط روی تشکچه ها روکش بکشید تا گرد و غبار نگیرند. برای تمیز کاری قسمت های پارچه ای مبلمان نیازی نیست پارچه را به مقدار زیاد خیس کنید که آب به درون مبلمان برود و خشک شدن آن طول بکشد. بهترین گزینه برای تمیز کردن قسمت های پارچه ای آب و صابون می باشد. فقط دقت کنید که پارچه را کمی نم دار کنید و زیاد خیس نکنید.

1x1.trans چگونه مبل خود را سالم نگه داریم؟

نکات ضروری در سالم نگه داشتن مبلمان:

با انجام دادن نکات زیر مبلمان شما عمر طولانی تری خواهد داشت:

  • اگر مبلمان شما رنگ روشن است برای خوردن و آشامیدن از مبل استفاده نکنید.
  • اگر مبلمان شما در زیر نور آفتاب است هرچند وقت یک بار جای مبلمان را باهم عوض کنید که مبلمان شما در زیر نور آفتاب تغییر رنگ ندهد.
  • سعی کنید در همه جای نشیمن گاه مبلمان بنشینید تا یک قسمت گودتر از قسمت های دیگر نشود.
  • با جا به جا کردن کوسن ها و بر عکس کردن آنان از تغییر شکل آنان جلوگیری کنید.
  • برای مهمانی های بزرگ و جشن هایی که تعداد کودکان زیاد است حتما از روکش مبلمان استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن لکه می توانید از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده نمایید. برای تمیز کردن مراقب باشید تا از پارچه ای استفاده کنید که به رنگ سفید باشد و رنگ پس ندهد.
  • از آب و سرکه سفید برای تمیز کردن رسوب در قسمت های فلزی استفاده کنیم.
  • به توصیه های فروشندگان در هنگام خرید مبل توجه نمایید.
  • توجه کنید که تعمیرات به موقع مبلمان در صورت نیاز، از تخریب بیشتر جلوگیری می کند.

جمع بندی:

نگهداری از مبلمان و سالم نگه داشتن آن قبل از هرچیز مستلزم انتخاب مناسب مبلمان با توجه به نیاز و کاربرد ما می باشد. در صورتی که مبلمانی را می خواهید که در هنگام مشاهده تلویزیون و لم دادن از آن استفاده نمایید از مبلمان راحتی استفاده کنید. برای اینکه مبلمان راحتی دوام بیشتری داشته باشند بایستی از فوم سرد استفاده شده باشد. بعد از اینکه انتخاب درست بر اساس کاربرد و نیاز تان داشتید بهتر است اصول تمیز کاری مبل را بیاموزید. در صورت ایجاد لکه سریع آن را تمیز کنید تا لکه ماندگار نشود. در صورت نیاز به تعمیر آن را تمیز کنید. برای ماندگاری بهتر مبلمان می توانید از روکش های پلاستیکی و یا پارچه ای استفاده نمایید. گردگیری مبلمان و استفاده از جاروبرقی اثر زیادی در تمیز ماندن و نگهداری طولانی تر مبلمان دارد.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
چگونه مبل خود را سالم نگه داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *