لوازم خانگی دارای انواع متعددی هستند و در شکل ها و طرح های مختلف با مواد اولیه گوناگون و سطوح کیفی متفاوت تولید می گردند.

 مبلمان یکی از وسایل خانگی است که از جنس هایی همچون پارچه، چوب، ام دی اف و غیره تولید می گردد و قابلیت تعمیر و نگهداری برای سال های متمادی را دارد.

 حتی می توان این وسیله را از نظر ظاهری نیز تغییر شکل داد در اینجا با روش‌ های مختلف تعمیر و نوسازی مبلمان آشنا می‌شویم.

این روش ‌ها می ‌توانند به نوسازی مبل کمک کرده و همچنین موجبات تغییرات دکوراسیون داخلی را نیز فراهم آورند.

1x1.trans روش های مختلف تعمیر و نوسازی مبلمان

انواع روش ها و تکنیک های تعمیر و نوسازی مبلمان

جهت تعمیر و نوسازی مبلمان باید در نظر داشت که ابتدا باید ظاهر مبلمان را بررسی نمود و نسبت به نوسازی و تغییر ظاهری آن اقدام نمود.

 در این راستا باید نسبت به نو و یا کهنگی پارچه رویی مبل اطمینان حاصل کرد این پارچه در صورت نو بودن نیاز به شستشو و لکه بری دارد اما در صورتی که خراب شده باشد باید نسبت به تعویض پارچه اقدام نمود.

 مطلب مهم بعدی اسکلت مبل است در ارتباط با اسکلت مبل نیز باید گفت که در صورت نیاز باید از پالیش جهت نوسازی چوب مبلمان استفاده کرد.

در این روش غالباً خراش های بسیار سطحی و کوچک از بین می‌روند و در صورتی که با شکستگی و یا خرابی کلی مواجه باشیم باید حتما آن قسمت از مبلمان کاملا تعویض گردد.

 در داخل مبلمان نیز غالباً از اسفنج استفاده شده است البته از فوم های خاص نیز برای ساخت مبل استفاده می نمایند که می توان نسبت به تعویض و یا تعمیر این فوم و اسفنج ها نیز اقدام نمود.

 در مورد انواع مبلمان آنچه بسیار مهم است نما و ظاهر مبل است بنابراین قسمت رویی مبل در هنگام تعمیر و تعویض و نوسازی نسبت به سایر قسمت های مبل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 البته توجه داشته باشید که نوع مبلمان و جنس مواد اولیه ای که مبل از آن تولید شده نیز در این میان بسیار حائز اهمیت است.

 به گونه ای که برخی از قطعات در بعضی از مبل ها ارزان قیمت بوده و نیازی به تعمیر ندارند و با تعویض جزئی می توان به نوسازی کلی مبل پرداخت.

 اما در مورد پارچه ها و یا اسکلت بندی گران قیمت مبلمان، بسیار مقرون به صرفه است که عملیات تعمیر در مورد آنها انجام پذیرد.

 

هزینه تعمیر و نوسازی مبلمان

در هنگام تعمیر و نوسازی مبلمان با هزینه های مختلفی مواجه می شویم چرا که عوامل مختلفی بر روی قیمت نهایی تعمیرات جزئی و کلی تاثیر می گذارد.

هزینه تعمیر و نوسازی مبلمان کاملا بستگی به میزان خرابی مبل و همچنین قیمت قطعه تعمیری و یا تعویضی دارد به عنوان مثال پارچه های مبلی با قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند.

 همچنین قیمت چوب های مختلفی که مبل از آن تهیه می ‌شود و قیمت اسفنج و فوم های داخلی مبل نیز متفاوت است.

 دستمزد های مختلفی را نیز کارخانجات گوناگون برای تعمیر و تعویض در نظر می‌گیرند که با توجه به نوع مبل و نوع کار متفاوت می‌باشد.

 بنابراین قیمت ثابت و مشخصی را نمی توان برای این امر اختصاص داد و باید با توجه به نوع مبل، میزان تعمیرات و نوسازی و عواملی از این قبیل قیمت گذاری و نرخ گذاری در لحظه انجام پذیرد.

مواد اولیه و ملزوماتی که با آن امر نو سازی انجام می پذیرد نیز به صورت روزانه با توجه به نوسانات بازار با تغییرات قیمت همراه هستند که این امر نیز در نرخ گذاری بسیار مهم است.

 

سخن آخر:

برخی از انواع لوازم خانگی برای سالیان متمادی قابل استفاده هستند در این راستا می‌توان به امر تعمیر و نوسازی آنها نیز پرداخت.

 برای مثال تعمیر و نوسازی مبلمان بسیار رایج بوده و با تعمیرات تخصصی می توان به مبلی نو و بی نقص دست یافت و این امر با هزینه های بسیار کمتری نسبت به هزینه خرید مجدد انجام پذیر است.

 به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند که مبلمان خود را مجدداً تعمیر و نوسازی کرده و از آن استفاده نمایند.

 در این زمینه می توان به تغییرات رنگ و شکل ظاهری مبل نیز در این میان با کمی خلاقیت دست پیدا کرد البته در این راستا باید از متخصصین با تجربه و استاد کاران ماهر کمک گرفت.

تعمیر مبل
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
روش های مختلف تعمیر و نوسازی مبلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *