برای نگهداری از مبل ها وجلوگیری از کثیف شدن آن ها معمولا از کاور مبل استفاده می شود. کاورهای مبل انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به کاور ژله ای، پلاستیکی، پارچه ای و … اشاره نمود. خیلی از بانوان ترجیح می دهند که خودشان یک کاور زیبا برای مبل های راحتی که دارند بدوزند. اما می توان از کاورهای آماده موجود در بازار نیز استفاده نمود. اگر شما هم به فکر دوختن یک کاور مبل شیک برای مبلمان خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان مقاله‌ی آموزش دوخت کاور مبل با ما همراه باشید.

1x1.trans آموزش دوخت کاور مبل راحتی

چرا از کاورمبل استفاده کنیم؟

با استفاده از کاور مبل می توان زیبایی و درخشندگی مبل ها را برای مدت زمان طولانی تری حفظ نمود. در واقع کاور به عنوان یک محافظ عمل می کند و مانع از نشستن گرد و غبار و لکه های چربی، روغن، چای، قهوه و … بر روی مبل می شود. علاوه بر این شستن و نظافت کاور مبل خیلی راحت تر از شست و شو مبل ها است. به همین دلیل استفاده از کاور مبل راحتی طرفداران زیادی دارد.

تهیه پارچه مناسب برای کاور و اندازه گیری ابعاد مبل

اولین کاری که برای دوخت کاور مبل راحتی باید انجام دهید اندازه گیری دقیق طول، عرض، ارتفاع، نشیمن گاه، پشتی مبل، قسمت پایینی و دسته مبل و … است. سپس باید یک پارچه مناسب برای تهیه کاور انتخاب نمود. با توجه به سلیقه خود می توانید پارچه خاص و یا ازپارچه های پلاستکی و یا ژله ای در متراژ مورد نیازتان تهیه نمایید.

1x1.trans آموزش دوخت کاور مبل راحتی

تبدیل نمودن اندازه ها به الگوی دوخت

پس از اندازه گیری ابعاد مبل باید آن را به الگو تبدیل نمایید. سعی کنید که برای رسم الگو ابتدا از کاغذ استفاده نمایید و پس از اینکه از صحیح بودن الگوی کاغذی اطمینان حاصل کردید آن را بر روی پارچه مد نظر بیاندازید. البته هنگامی که الگوی کاور مبل راحتی را بر روی پارچه می اندازید باید چند سانتی متر آن را بزرگ تر برش دهید که پس از دوخت کاور کوچک نباشد و دقیقا اندازه مبل راحتی باشد.

برش الگو و کوک زدن آن

تمامی قسمت های الگو را که برش زده اید با دقت کوک بزنید و از یک نخ مناسب استفاده کنید. در پایان کاور هر قسمت مبل را روی آن قرار دهید و چک کنید که اندازه های آن درست هستند. در صورتی که کاور ایراداتی داشته باشد می توانید در این مرحله آن را اصلاح نمایید.

1x1.trans آموزش دوخت کاور مبل راحتی

دوخت کاور مبل راحتی با استفاده از چرخ خیاطی

در پایان باید تمامی برش های کاور مبل راحتی که کوک زده اید را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید تا کار نهایی تمیز ترباشد و از استحکام کافی برخوردار گردد. می توانید با توجه به سلیقه خود برای کاور مبل از زیپ یا دکمه استفاده کنید. همچنین می توانید قسمت پایینی کاور را حاشیه دوزی کنید و یا قسمت های مختلف آن را تزئین کنید تا یک کاور شیک و خاص داشته باشید و به این ترتیب ضمن محافظت از مبل فضای منزل را نیز زیباتر نمایید.

سفارش دوخت کاور مبل راحتی

دوخت کاور مبل راحتی خیلی راحت تر از پلاستیکی و ژله ای است، از این رو خیلی از بانوانی که تا حدودی با خیاطی آشنا هستند می توانند در منزل برای مبل های خود کاور تهیه کنند. اما دوخت کاورهای ژلاتینی و ژله ای دشوار است و نمی توان در منزل دقیقا آن ها را مشابه نمونه های موجود در بازار دوخت. از این رو بهتر است که اگر قصد تهیه این کاورها را دارید، به جای صرف هزینه زیاد برای خرید وسایل اولیه و دوخت کاور در منزل، جهت دریافت نتیجه بهتر و انتخاب یک کاور شیک و اندازه برای مبلمان تان دوخت آن را به خیاط های ماهر در این زمینه بسپارید. البته می توانید از کاورهای آماده موجود در بازار که برای انواع مدل های مختلف مبل راحتی و سلطنتی تولید شده اند نیز استفاده نمایید.

1x1.trans آموزش دوخت کاور مبل راحتی

کلام آخر

برای تهیه کاور مبل راحتی می توانید به فروشگاه های عرضه کننده انواع کاور مبل مراجعه نمایید. البته وب سایت هایی نیز وجود دارند که سفارش دوخت کاور مبل را می پذیرند اما باید در میان آن ها به یک وب سایت معتبر مراجعه نمایید که اطمینان حاصل کنید که کاور مبل را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما آماده می کند.

مطالب پیشنهادی:

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
آموزش دوخت کاور مبل راحتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *